Chinese e-book industry is a booming industry that draws attention of a wide range of companies from different sectors, including hardware manufacturers, telecom operators, Internet retailers, and Internet literature platforms. With all competitors adopt various business models in attempts to achieve high revenue, the market is in chaos. The turbulent business environment and intensive competition within the industry not only failed some incumbents, but also prevent the healthy development of Chinese e-book industry, for instance, vicious competition on price reduces writer’s intellectual property income and discourage him from creation. This paper collected reliable data to analyze two notable e-book industry participants – Cloudary’s and Amazon’s business strategies and marketing strategies as well, on the purpose to address the question of how to gain competitive advantages through digital content library construction and how to promote the e-book platform as well as its digital content, to provide some suggestions for e-book business operations.

L’industria cinese di e-book è un settore in piena espansione che attira l'attenzione di una vasta gamma di aziende di diversi settori, tra cui produttori di hardware, operatori di telecomunicazione, rivenditori di Internet, letteratura e piattaforme Internet. Tutti i concorrenti adottano diversi modelli di business nel tentativo di raggiungere alte entrate, il mercato è nel caos. Il contesto economico turbolento e l’intensa concorrenza nel settore non solo è riuscito a far fallire alcuni operatori storici, ma anche a frenare il sano sviluppo del settore cinese di e-book. Per esempio la concorrenza feroce sui prezzi riduce il valore della proprietà intellettuale dello scrittore e lo scoraggiano dalla creazione. Questo documento ha raccolto dati affidabili per analizzare due importanti operatori del settore e-book – le strategie di business e di marketing di Cloudary e Amazon, nonché persegue lo scopo di affrontare la questione su come guadagnare vantaggi competitivi attraverso costruzione della libreria di contenuti digitali e di come promuovere l'e-piattaforma libro così come il suo contenuto digitale, per fornire alcuni suggerimenti per le operazioni di business e-book.

Study of e-book platforms' digital content library construction and marketing strategy

ZOU, PEIXI
2013/2014

Abstract

Chinese e-book industry is a booming industry that draws attention of a wide range of companies from different sectors, including hardware manufacturers, telecom operators, Internet retailers, and Internet literature platforms. With all competitors adopt various business models in attempts to achieve high revenue, the market is in chaos. The turbulent business environment and intensive competition within the industry not only failed some incumbents, but also prevent the healthy development of Chinese e-book industry, for instance, vicious competition on price reduces writer’s intellectual property income and discourage him from creation. This paper collected reliable data to analyze two notable e-book industry participants – Cloudary’s and Amazon’s business strategies and marketing strategies as well, on the purpose to address the question of how to gain competitive advantages through digital content library construction and how to promote the e-book platform as well as its digital content, to provide some suggestions for e-book business operations.
CHEN, SHAN
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
24-lug-2014
2013/2014
L’industria cinese di e-book è un settore in piena espansione che attira l'attenzione di una vasta gamma di aziende di diversi settori, tra cui produttori di hardware, operatori di telecomunicazione, rivenditori di Internet, letteratura e piattaforme Internet. Tutti i concorrenti adottano diversi modelli di business nel tentativo di raggiungere alte entrate, il mercato è nel caos. Il contesto economico turbolento e l’intensa concorrenza nel settore non solo è riuscito a far fallire alcuni operatori storici, ma anche a frenare il sano sviluppo del settore cinese di e-book. Per esempio la concorrenza feroce sui prezzi riduce il valore della proprietà intellettuale dello scrittore e lo scoraggiano dalla creazione. Questo documento ha raccolto dati affidabili per analizzare due importanti operatori del settore e-book – le strategie di business e di marketing di Cloudary e Amazon, nonché persegue lo scopo di affrontare la questione su come guadagnare vantaggi competitivi attraverso costruzione della libreria di contenuti digitali e di come promuovere l'e-piattaforma libro così come il suo contenuto digitale, per fornire alcuni suggerimenti per le operazioni di business e-book.
Tesi di laurea Magistrale
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