The production of Italian wines, too rich of varieties, of labels and of wineries, struggles to break through the immense and complex Chinese market of import. Not only France, but also other nations with a more recent history of winemaking, such as Australia and Chile, recently surpass Italy in this market. After a deep research on Chinese consumers interested in wine and especially in the Italian one, my thesis aims to identify a communication strategy with specific guidelines for the Italian wine industry interested in the Chinese market. Following the customers' journey, the strategy aims to overcome the current difficulties of presentation of Italian wine and to produce an unique overall view, while maintaining the characteristics among the different wineries, creating a strong team effort that will lay the foundations for the affirmations of Italian wine in China.
La produzione di vini italiani, troppo ricchi di varietà, di etichette e di cantine, fatica a sfondare l'immenso e complesso mercato cinese di importazione. Non solo Francia, ma anche altre nazioni con una più recente storia della vinificazione, come l'Australia e il Cile, recentemente superano l'Italia in questo mercato. Dopo una profonda ricerca sui consumatori cinesi interessati nel vino e in particolare in quello italiano, la mia tesi si propone di individuare una strategia di comunicazione con le linee guida specifiche per l'industria del vino italiano interessati al mercato cinese. Dopo il viaggio dei clienti, la strategia mira a superare le attuali difficoltà di presentazione del vino italiano e di produrre una visione d'insieme unica, pur mantenendo le caratteristiche tra le diverse aziende vinicole, creando un forte lavoro di squadra che getterà le basi per le affermazioni di vino italiano in Cina.
Message in a bottle. Communication design strategy toolkit for Italian wine for Chinese consumers
PRINA, MARIA
2013/2014
Abstract
The production of Italian wines, too rich of varieties, of labels and of wineries, struggles to break through the immense and complex Chinese market of import. Not only France, but also other nations with a more recent history of winemaking, such as Australia and Chile, recently surpass Italy in this market. After a deep research on Chinese consumers interested in wine and especially in the Italian one, my thesis aims to identify a communication strategy with specific guidelines for the Italian wine industry interested in the Chinese market. Following the customers' journey, the strategy aims to overcome the current difficulties of presentation of Italian wine and to produce an unique overall view, while maintaining the characteristics among the different wineries, creating a strong team effort that will lay the foundations for the affirmations of Italian wine in China.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/93952