Being the birthplace of tea, China has been well-known for its tea for more than thousand of years. Like the status of wine in the western world, Chinese tea is valued and enjoyed not only for its high quality and various types, but also the rich cultural background and the fact that each type of tea is closely bonded with their origins of production. The richness of tea culture is a treasure for Chinese, however, a curse at the same time for the Chinese tea industry. The attached cultural content and strict valuation of quality have been the cause of the low industry concentration and lack of powerful brands. Family-based cultivation is still the mainstream, 80% of Chinese tea growers are smallholders still working in traditional ways, which means very low level of mechanisation. The harvest of tea leaves, which is the most labour-intensive phase of the whole production process of tea, is still conducted by hand-picking. While the urbanisation process of China hasn’t made it easier for tea industry. The gigantic labour force shift from agricultural activities to industrial activities has taken away the advantage of Chinese agriculture. The shortage of tea-pluckers has been an increasing threat for tea growers. Tea plucking job is very seasonal and temporary, the work process lasts only for weeks for each tea season, making it very unstable for workers. Luckily, tea plucking is not the only job with this problem. Considerable types of jobs are seasonal and these industries also suffer from the cost of frequent hiring and firing along the iteration of their high and low seasons, which is becoming a vicious cycle. Therefore, a service is created to connect these employers who are running seasonal businesses and tea farm owners who have complimentary seasonal needs for workers. So that they could lend and borrow their staff to each other to even out the shortage and surplus of workers. The service makes it easy for each party to lower their employment costs during low seasons and successfully hire enough workers for the high seasons. It also grant the workers a chance to make the most of their working times and increase the stability of their career. Moreover,by presenting their profiles on the platform, tea farm owners are able to host visitors to perform “pick your own tea“ activities, as an alternative solution for the shortage of work force. Tea lovers are also granted the opportunity to understand tea cultivation and processing with tea farm visiting. And a direct trade channel is created between tea farms and customers, so that the transparency of food security is guaranteed.

La Cina è terra natale del tè con una tradizione di oltre mille anni alle spalle. Come il vino nei paesi occidentali, il tè cinese viene valutato e apprezzato non solo per la sua qualità pregiata e per le sue varianti, ma anche per il ricco contesto culturale e per il fatto che ogni tipologia di tè abbia uno stretto legame con il luogo di produzione. La ricchezza della cultura del tè rappresenta un vero tesoro per il popolo cinese, pur tuttavia costituendo una piaga per l’industria del tè. Il significato culturale e la valutazione rigorosa della qualità hanno portato ad una bassa concentrazione industriale e alla mancanza di brands potenti in tale settore. La maggior parte delle coltivazioni è famigliare, l’80% dei produttori di tè sono infatti piccoli proprietari che lavorano ancora con tecniche tradizionali, ossia con un basso livello di meccanizzazione. La raccolta delle foglie di tè, una delle fasi più intensive dell’intero processo, avviene ancora manualmente. Il processo di urbanizzazione della Cina non ha certo agevolato l’industria del tè, al contrario, lo spostamento massiccio della forza lavoro dal settore agricolo a quello industriale ha svantaggiato ulteriormente l’agricoltura cinese. La carenza di raccoglitori di tè è una crescente minaccia per i produttori, dovuta principalmente al fatto che la raccolta delle foglie è un lavoro stagionale e temporaneo della durata di poche settimane, che costringe i lavoratori ad una situazione precaria. Fortunatamente, la raccolta del tè non è il solo lavoro con questo problema. Molti sono i lavori stagionali e i produttori stessi soffrono dei costi che derivano dall’assumere e licenziare di frequente, processo che si ripete ad ogni stagione, trascinando le aziende in un circolo vizioso. Nasce così un servizio per connettere i datori di lavoro stagionale e i coltivatori di tè bisognosi di forza lavoro, il quale permetterà a entrambi di scambiarsi a vicenda il personale in modo da livellarne le carenze e gli eccessi. Il servizio permette di abbassare i costi di assunzione durante la bassa stagione e di assumere più facilmente un numero adeguato di lavoratori per l’alta stagione. Allo stesso tempo offre la possibilità al lavoratore di sfruttare al massimo il suo periodo di lavoro e di aumentare la propria stabilità economica. Oltretutto, avendo un proprio profilo sulla piattaforma, i coltivatori di tè potranno accogliere dei visitatori e offrigli l’attività “pick your own tea”, come soluzione alternativa alla mancanza di forza lavoro. Gli amanti del tè potranno così conoscere più da vicino la coltivazione del tè e il processo di produzione. Si creerà in tal modo un canale di vendita diretto tra il produttore e il cliente, garantendo un processo di qualità e trasparenza.

Tea match. Staff sharing in tea industry and related tourism

TANG, XIANGYI
2013/2014

Abstract

Being the birthplace of tea, China has been well-known for its tea for more than thousand of years. Like the status of wine in the western world, Chinese tea is valued and enjoyed not only for its high quality and various types, but also the rich cultural background and the fact that each type of tea is closely bonded with their origins of production. The richness of tea culture is a treasure for Chinese, however, a curse at the same time for the Chinese tea industry. The attached cultural content and strict valuation of quality have been the cause of the low industry concentration and lack of powerful brands. Family-based cultivation is still the mainstream, 80% of Chinese tea growers are smallholders still working in traditional ways, which means very low level of mechanisation. The harvest of tea leaves, which is the most labour-intensive phase of the whole production process of tea, is still conducted by hand-picking. While the urbanisation process of China hasn’t made it easier for tea industry. The gigantic labour force shift from agricultural activities to industrial activities has taken away the advantage of Chinese agriculture. The shortage of tea-pluckers has been an increasing threat for tea growers. Tea plucking job is very seasonal and temporary, the work process lasts only for weeks for each tea season, making it very unstable for workers. Luckily, tea plucking is not the only job with this problem. Considerable types of jobs are seasonal and these industries also suffer from the cost of frequent hiring and firing along the iteration of their high and low seasons, which is becoming a vicious cycle. Therefore, a service is created to connect these employers who are running seasonal businesses and tea farm owners who have complimentary seasonal needs for workers. So that they could lend and borrow their staff to each other to even out the shortage and surplus of workers. The service makes it easy for each party to lower their employment costs during low seasons and successfully hire enough workers for the high seasons. It also grant the workers a chance to make the most of their working times and increase the stability of their career. Moreover,by presenting their profiles on the platform, tea farm owners are able to host visitors to perform “pick your own tea“ activities, as an alternative solution for the shortage of work force. Tea lovers are also granted the opportunity to understand tea cultivation and processing with tea farm visiting. And a direct trade channel is created between tea farms and customers, so that the transparency of food security is guaranteed.
ARC III - Scuola del Design
25-lug-2014
2013/2014
La Cina è terra natale del tè con una tradizione di oltre mille anni alle spalle. Come il vino nei paesi occidentali, il tè cinese viene valutato e apprezzato non solo per la sua qualità pregiata e per le sue varianti, ma anche per il ricco contesto culturale e per il fatto che ogni tipologia di tè abbia uno stretto legame con il luogo di produzione. La ricchezza della cultura del tè rappresenta un vero tesoro per il popolo cinese, pur tuttavia costituendo una piaga per l’industria del tè. Il significato culturale e la valutazione rigorosa della qualità hanno portato ad una bassa concentrazione industriale e alla mancanza di brands potenti in tale settore. La maggior parte delle coltivazioni è famigliare, l’80% dei produttori di tè sono infatti piccoli proprietari che lavorano ancora con tecniche tradizionali, ossia con un basso livello di meccanizzazione. La raccolta delle foglie di tè, una delle fasi più intensive dell’intero processo, avviene ancora manualmente. Il processo di urbanizzazione della Cina non ha certo agevolato l’industria del tè, al contrario, lo spostamento massiccio della forza lavoro dal settore agricolo a quello industriale ha svantaggiato ulteriormente l’agricoltura cinese. La carenza di raccoglitori di tè è una crescente minaccia per i produttori, dovuta principalmente al fatto che la raccolta delle foglie è un lavoro stagionale e temporaneo della durata di poche settimane, che costringe i lavoratori ad una situazione precaria. Fortunatamente, la raccolta del tè non è il solo lavoro con questo problema. Molti sono i lavori stagionali e i produttori stessi soffrono dei costi che derivano dall’assumere e licenziare di frequente, processo che si ripete ad ogni stagione, trascinando le aziende in un circolo vizioso. Nasce così un servizio per connettere i datori di lavoro stagionale e i coltivatori di tè bisognosi di forza lavoro, il quale permetterà a entrambi di scambiarsi a vicenda il personale in modo da livellarne le carenze e gli eccessi. Il servizio permette di abbassare i costi di assunzione durante la bassa stagione e di assumere più facilmente un numero adeguato di lavoratori per l’alta stagione. Allo stesso tempo offre la possibilità al lavoratore di sfruttare al massimo il suo periodo di lavoro e di aumentare la propria stabilità economica. Oltretutto, avendo un proprio profilo sulla piattaforma, i coltivatori di tè potranno accogliere dei visitatori e offrigli l’attività “pick your own tea”, come soluzione alternativa alla mancanza di forza lavoro. Gli amanti del tè potranno così conoscere più da vicino la coltivazione del tè e il processo di produzione. Si creerà in tal modo un canale di vendita diretto tra il produttore e il cliente, garantendo un processo di qualità e trasparenza.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/94005