With the rising standard of living and quality of life, tea culture as an important part of Chinese traditional culture, becomes increasingly popular. Luyu Tea Experience Museum is located in Huzhou, Zhejiang Province. It’s base on the content of “The Classic of Tea” written LuYu, the famous tea sage in China. The museum consists of one main pavilion, a restaurant, a tea bar, a garden and a kids’ park. It not only shows the knowledge of tea but also provides tea lovers diverse tea experience by connecting the surrounding places. Service design is a user-centered system design. It serves the whole process, aiming to provide users with a complete, high-quality experience. Wayfinding system can be seen as a service helping people access to the destination information, plan their journeys with information, successfully arrived from one destination to another. Therefore, the author combines the knowledge learnt from home and abroad, starting from a methodological point of view, trying to apply service design thinking to wayfinding system design, making it more effective, more comprehensive and more humane, in order to meet tea lovers’ diverse demands on wayfinding experience. In this article, the author do wayfinding system design of Luyu Tea Experience museum from service perspective by using service design tools like persona, storyboard, and system map. First, build a user-centric way finding service framework and then implement the framework at the wayfinding facilities design of the museum.

Con elevamento del tenore e la qualità della vita, la cultura del te' come una parte importante della cultura tradizionale cinese, è diventata sempre più popolare. Museo di esperienza del Luyu te si trova a Huzhou, Provincia dello Zhejiang. È basato sul concetto del " classico di te" scritto Luyu, la famosa salvia di te in Cina. Il museo consiste di un padiglione principale, un ristorante, un bar di te, un giardino e un parco dei bambini. Esso non solo dimostra la conoscienza di te, ma anche fornisce agli appassionanti di te diverse esperienze di te attraverso connessione dei luoghi intorno. Il disegno del servizio è un sistema di disegno con il centro sugli utenti. Serve tutto il processo con l'obbiettivo di fornire agli utenti un'esperienza completa di alta qualità. Il sistema di Cercavia può essere visto come un servizio che aiuta le persone a ottenere le informazioni destinatarie, pianificare i viaggi con informazioni, arrivate con successo da una destinazione a un’altra. Quindi, l'autore combina la conoscenza appresa da domestico e estero, iniziando da un punto di vista metodologico, cercando di applicare il pensiero del "disegno di serviIo" al disegno del sistema di Cercavia, rendendolo più effettivo, più comprensivo e più umano, per soddisfare i requisiti diversi degli appassionanti del te sul sistema di Cercavia. In questo articolo, l'autore fa il disegno del sistema di Cercavia del museo di esperienza del Luyu te dalla prospettiva di servizio utilizzando gli strumenti di disegno del servizio come persona. Tabellone e mappa del sistema. Prima, costruire un modo centrico trovando la struttura del servizio e poi attua la struttura al disegno di facilità di Cercavia del museo.

Wayfinding system design of Luyu tea experience museum under service design thinking

PAN, JING
2013/2014

Abstract

With the rising standard of living and quality of life, tea culture as an important part of Chinese traditional culture, becomes increasingly popular. Luyu Tea Experience Museum is located in Huzhou, Zhejiang Province. It’s base on the content of “The Classic of Tea” written LuYu, the famous tea sage in China. The museum consists of one main pavilion, a restaurant, a tea bar, a garden and a kids’ park. It not only shows the knowledge of tea but also provides tea lovers diverse tea experience by connecting the surrounding places. Service design is a user-centered system design. It serves the whole process, aiming to provide users with a complete, high-quality experience. Wayfinding system can be seen as a service helping people access to the destination information, plan their journeys with information, successfully arrived from one destination to another. Therefore, the author combines the knowledge learnt from home and abroad, starting from a methodological point of view, trying to apply service design thinking to wayfinding system design, making it more effective, more comprehensive and more humane, in order to meet tea lovers’ diverse demands on wayfinding experience. In this article, the author do wayfinding system design of Luyu Tea Experience museum from service perspective by using service design tools like persona, storyboard, and system map. First, build a user-centric way finding service framework and then implement the framework at the wayfinding facilities design of the museum.
ARC III - Scuola del Design
25-lug-2014
2013/2014
Con elevamento del tenore e la qualità della vita, la cultura del te' come una parte importante della cultura tradizionale cinese, è diventata sempre più popolare. Museo di esperienza del Luyu te si trova a Huzhou, Provincia dello Zhejiang. È basato sul concetto del " classico di te" scritto Luyu, la famosa salvia di te in Cina. Il museo consiste di un padiglione principale, un ristorante, un bar di te, un giardino e un parco dei bambini. Esso non solo dimostra la conoscienza di te, ma anche fornisce agli appassionanti di te diverse esperienze di te attraverso connessione dei luoghi intorno. Il disegno del servizio è un sistema di disegno con il centro sugli utenti. Serve tutto il processo con l'obbiettivo di fornire agli utenti un'esperienza completa di alta qualità. Il sistema di Cercavia può essere visto come un servizio che aiuta le persone a ottenere le informazioni destinatarie, pianificare i viaggi con informazioni, arrivate con successo da una destinazione a un’altra. Quindi, l'autore combina la conoscenza appresa da domestico e estero, iniziando da un punto di vista metodologico, cercando di applicare il pensiero del "disegno di serviIo" al disegno del sistema di Cercavia, rendendolo più effettivo, più comprensivo e più umano, per soddisfare i requisiti diversi degli appassionanti del te sul sistema di Cercavia. In questo articolo, l'autore fa il disegno del sistema di Cercavia del museo di esperienza del Luyu te dalla prospettiva di servizio utilizzando gli strumenti di disegno del servizio come persona. Tabellone e mappa del sistema. Prima, costruire un modo centrico trovando la struttura del servizio e poi attua la struttura al disegno di facilità di Cercavia del museo.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/94056