The purpose of this thesis is to identify the impact of factors of MOA model means motivation, opportunity and ability of consumers of food products for co-creation. Firstly, I analyzed the aspects of co-creation in different ways from the positive and negative impacts of co-creation to co-creation and lead users. Motivation factors include Altruism, Community identification, Social enhancement and extroversion. The survey results from 180 participants of online questions. Finally, with the regression test, I analyzed the data. Interestingly, opportunity did not impact on co-creation for food product, whereas motivation and ability did have a significant effect.
Lo scopo di questa tesi è quello di individuare l'impatto dei fattori del modello MOA, cioè individuare motivazione, opportunità e capacità dei consumatori (di prodotti alimentari) nella co-creazione. In primo luogo, ho analizzato gli aspetti di co-creazione in modi diversi, gli impatti positivi e negativi da co-creazione a co-creazione e i consumatori principali. I fattori di motivazione includono altruismo, l'identificazione comunitaria, la valorizzazione sociale ed estroversione. L'indagine ha coinvolto 180 partecipanti con domande on-line. Infine, con il test di regressione, ho analizzato i dati. È interessante notare come l'opportunità non ha avuto impatto sulla co-creazione per i prodotti alimentari, mentre la motivazione e la capacità hanno avuto un effetto significativo.
Co-creation and applying MOA in co-creation for food products
BAKHTIARI KOSHKOJANI, PARISA
2013/2014
Abstract
The purpose of this thesis is to identify the impact of factors of MOA model means motivation, opportunity and ability of consumers of food products for co-creation. Firstly, I analyzed the aspects of co-creation in different ways from the positive and negative impacts of co-creation to co-creation and lead users. Motivation factors include Altruism, Community identification, Social enhancement and extroversion. The survey results from 180 participants of online questions. Finally, with the regression test, I analyzed the data. Interestingly, opportunity did not impact on co-creation for food product, whereas motivation and ability did have a significant effect.File | Dimensione | Formato | |
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2014, Oct, Bakhtiari Koshkojani.pdf
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https://hdl.handle.net/10589/94982