Nowadays people spend much more time on the Web, and more than 40% of Internet users play games online. This is the reason why the interest in Games with a purpose (GWAP) have seen a great improvement. Human Computation games have been proposed to provide entertainment to online game players, but as a side e ect of their playing, useful information can be collected. This work aims at providing a new approach to the design of believable bot players in GWAPs, a new method exploited during the implementation of the single-player mode for the Sketchness game. The main purpose of computer agents in GWAPs is to support single-player game mode, making bots play with waiting people. Another application of computer agents is to avoid players cheating, facilitating honest gameplay. A brief description of the concept of Human Computation and the analysis of commercial games will de ne the relation between entertainment and Human Computation, with the introduction of Games with a purpose. A survey of the literature about GWAP bots will introduce the features taken as a reference for the development. Finally I will describe the implementation details for the integration of automated players and discuss the results of the Bot Turing Test performed with real users.

Al giorno d'oggi viene speso molto più tempo sul Web, con più del 40% degli utenti Internet che utilizzano giochi online. È questa la ragione per cui l'interesse nei Giochi con uno Scopo ha visto un importante incremento. Questa categoria di giochi, chiamati anche Human Computation Games, è stata proposta per favorire la raccolta di informazioni e dati utili attraverso il divertimento dei giocatori online. Questo lavoro di tesi propone un nuovo approccio per il design di giocatori automatici per la categoria dei Giochi con uno Scopo, un nuovo metodo applicato durante l'implementazione della modalità single-player del gioco Sketchness. L'introduzione dei giocatori automatici nei Giochi con uno Scopo ha come obiettivo principale il supporto della modalità single-player. Un'altra applicazione mira invece a facilitare un gioco onesto, evitando coalizioni tra i giocatori. Una breve descrizione del concetto di Human Computation e l'analisi dei giochi commerciali esistenti introdurranno la connessione tra divertimento e Human Computation, con la de nizione dei Giochi con uno Scopo. Lo studio di giocatori bot esistenti in altri Human Computation Games introdurrà le principali funzionalità prese come riferimento durante lo sviluppo. In ne verranno descritti i dettagli implementativi per l'integrazione dei giocatori automatici e verranno discussi i risultati del Test di Turing, svolto con utenti reali.

Designing bots in GWAP

BAROFFIO, GIORGIA
2013/2014

Abstract

Nowadays people spend much more time on the Web, and more than 40% of Internet users play games online. This is the reason why the interest in Games with a purpose (GWAP) have seen a great improvement. Human Computation games have been proposed to provide entertainment to online game players, but as a side e ect of their playing, useful information can be collected. This work aims at providing a new approach to the design of believable bot players in GWAPs, a new method exploited during the implementation of the single-player mode for the Sketchness game. The main purpose of computer agents in GWAPs is to support single-player game mode, making bots play with waiting people. Another application of computer agents is to avoid players cheating, facilitating honest gameplay. A brief description of the concept of Human Computation and the analysis of commercial games will de ne the relation between entertainment and Human Computation, with the introduction of Games with a purpose. A survey of the literature about GWAP bots will introduce the features taken as a reference for the development. Finally I will describe the implementation details for the integration of automated players and discuss the results of the Bot Turing Test performed with real users.
GALLI, LUCA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
2-ott-2014
2013/2014
Al giorno d'oggi viene speso molto più tempo sul Web, con più del 40% degli utenti Internet che utilizzano giochi online. È questa la ragione per cui l'interesse nei Giochi con uno Scopo ha visto un importante incremento. Questa categoria di giochi, chiamati anche Human Computation Games, è stata proposta per favorire la raccolta di informazioni e dati utili attraverso il divertimento dei giocatori online. Questo lavoro di tesi propone un nuovo approccio per il design di giocatori automatici per la categoria dei Giochi con uno Scopo, un nuovo metodo applicato durante l'implementazione della modalità single-player del gioco Sketchness. L'introduzione dei giocatori automatici nei Giochi con uno Scopo ha come obiettivo principale il supporto della modalità single-player. Un'altra applicazione mira invece a facilitare un gioco onesto, evitando coalizioni tra i giocatori. Una breve descrizione del concetto di Human Computation e l'analisi dei giochi commerciali esistenti introdurranno la connessione tra divertimento e Human Computation, con la de nizione dei Giochi con uno Scopo. Lo studio di giocatori bot esistenti in altri Human Computation Games introdurrà le principali funzionalità prese come riferimento durante lo sviluppo. In ne verranno descritti i dettagli implementativi per l'integrazione dei giocatori automatici e verranno discussi i risultati del Test di Turing, svolto con utenti reali.
Tesi di laurea Magistrale
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