The application of alternative sources of energy, in particular electricity, for the propulsion of passenger cars is a rapid growing sector of the automotive industry. Due to the new hazards introduced by the integration of high-energy batteries into the vehicles, the placement of themselves represents an important task in order to guarantee the safety of the vehicle and the passengers. This work develops a methodology for the design and positioning of the battery pack for electric vehicles by using the probability of deformation in real accidents, in order to determine the most adequate positions that satisfy the design boundary conditions, increase the safety of the cells and reduce the influence of the added mass on the dynamic performance of the vehicle. Moreover, the results of the methodology are analysed by simulating real crash tests with the purpose to identify possible improvements in the vehicle´s structure.

L´applicazione di fonti alternative di energia, in particolare elettrica, per la propulsione di autoveicoli è un settore dell´industria automobilistica in rapida crescita. A causa dei nuovi pericoli introdotti dall´integrazione di batterie ad alta energia nei veicoli, la collocazione delle stesse rappresenta una decisione importante allo scopo di garantire la sicurezza dell´automobile e dei passeggeri. Questo studio sviluppa una metodologia per il design ed il posizionamento del battery pack per veicoli elettrici sfruttando la probabilità di deformazione in incidenti reali, allo scopo di determinare le posizioni più adeguate che soddisfino i vincoli di progetto, aumentino la sicurezza e riducano l´influsso della massa aggiunta sulle performance dinamiche del veicolo. Inoltre, i risultati della metodologia sono analizzati simulando crash test reali allo scopo di identificare possibili miglioramenti nella struttura del veicolo.

Development of a methodology for batteries integration in full electric vehicles

SEVARIN, ALESSIO
2014/2015

Abstract

The application of alternative sources of energy, in particular electricity, for the propulsion of passenger cars is a rapid growing sector of the automotive industry. Due to the new hazards introduced by the integration of high-energy batteries into the vehicles, the placement of themselves represents an important task in order to guarantee the safety of the vehicle and the passengers. This work develops a methodology for the design and positioning of the battery pack for electric vehicles by using the probability of deformation in real accidents, in order to determine the most adequate positions that satisfy the design boundary conditions, increase the safety of the cells and reduce the influence of the added mass on the dynamic performance of the vehicle. Moreover, the results of the methodology are analysed by simulating real crash tests with the purpose to identify possible improvements in the vehicle´s structure.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
29-apr-2015
2014/2015
L´applicazione di fonti alternative di energia, in particolare elettrica, per la propulsione di autoveicoli è un settore dell´industria automobilistica in rapida crescita. A causa dei nuovi pericoli introdotti dall´integrazione di batterie ad alta energia nei veicoli, la collocazione delle stesse rappresenta una decisione importante allo scopo di garantire la sicurezza dell´automobile e dei passeggeri. Questo studio sviluppa una metodologia per il design ed il posizionamento del battery pack per veicoli elettrici sfruttando la probabilità di deformazione in incidenti reali, allo scopo di determinare le posizioni più adeguate che soddisfino i vincoli di progetto, aumentino la sicurezza e riducano l´influsso della massa aggiunta sulle performance dinamiche del veicolo. Inoltre, i risultati della metodologia sono analizzati simulando crash test reali allo scopo di identificare possibili miglioramenti nella struttura del veicolo.
Tesi di laurea Magistrale
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