The aim of this thesis is to explore the relationship between the design of communication and eCommerce in the cosmetic luxury sector, with the aim to provide communication designers a model for analyzing and designing communications tools for the luxury marketing digital and multi-channel. The idea to develop this theme arose during elective course "Brand Strategy & Licensing", which includes an advanced training course Licensing and Brand Extension, which I attended. This course was an opportunity to start a dedicated path to the observation of the e-commerce world in the luxury sector from the point of view of communication. In the age of digital everything also it changes and especially in the world of beauty and cosmetics. The themes on which to tip my thesis is to identify the luxury trend to achieve companies' goals effectively and rapidly. We have identified the insights and new touchpoint that companies should pay particular attention to establish operational guidelines for their reporting activities. When we talk about e-commerce our thinking usually goes immediately to the Internet and the purchase is made online by credit card. This, actually, is just a small part of the ecommerce sector, which includes a set of transactions and procedures aimed at a new way of doing business. In order to outline a concrete solution to e-commerce for the cosmetics sector of luxury and improve the effectiveness and efficiency of a company through the net, I have identified five chapters as follows: 1. Art Statto: 2. Case Study 3. The instruments 4. Definition of the model 5. Communication Strategy and indication for the project 6. Conclusions By responding to a series of questions to innovate and optimize effectively the communication system for the enterprise. We can think of e-commerce as a form of communication through the network, a marketing tool to achieve greater responsiveness. In this case, the Internet is a means to disseminate information and communicate with its stakeholders. Distribution of information across the network has advantages in terms of speed, data updating possibilities and documents in real time, lower transport costs; The potential of the identified model offers communication strategies to act on improving the quality of customer service. Where you can redefine your business processes with a view to customer satisfaction, by acting on the implementation of assistance before and after sales and supporting the commercial activity with more integrated services for all types of customers, with the knowledge of the use of devices Mobile and multi-channel via a communication model to bring across the board to some trends already known, such as the search for solutions. Taking into account the characteristics of the consumers more and more aware and alert of luxury cosmetics not only to product quality but also to the way in which it is publicized and communicated, particularly pregnant from digital participation point of view.

L’obiettivo di questa tesi è quello di esplorare la relazione esistente tra il design della comunicazione e l’eCommerce nel settore cosmetico del lusso, con l'obiettivo fornire ai progettisti della comunicazione un modello per analizzare ed ideare strumenti di comunicazione per il luxury marketing digitale e la multicanalità. L’idea di sviluppare questo tema è nata durante il corso facoltativo "Strategia Brand & Licensing", che comprende un corso di alta formazione Licensing & Brand Extension, al quale ho partecipato. Questo corso ha costituito l'occasione per avviare un percorso dedicato all’osservazione del mondo del e-Commerce nel settore del lusso dal punto di vista della comunicazione. Nell’era del digitale tutto cambia anche e soprattutto nel mondo della bellezza e della cosmesi. I temi su cui punta la mia tesi è identificare i trend del lusso per raggiungere l’obiettivo delle aziende con efficacia e rapidità. Ci sono individuati gli insights ed i nuovi touchpoint a cui le aziende dovranno prestare particolare attenzione per stabilire linee guida operative per le loro attività di comunicazione. Quando sentiamo parlare di e-commerce il nostro pensiero, di solito, va immediatamente a internet e all’acquisto effettuato online attraverso carta di credito. Questa, in realtà, è solo una piccola parte della filiera dell’ecommerce, che comprende un insieme di transazioni e procedure rivolte a un nuovo modo di fare business. Per poter delineare una soluzione concreta di e-commerce per il settore cosmetico del lusso e migliorare l’efficacia e l’efficienza di una azienda attraverso la rete, ho individuato in cinque capitoli le seguenti modalità: 1. Statto dell’Arte: 2. Caso Studio 3. Gli strumenti 4. Definizione del modello 5. Strategia di Comunicazione e indicazione per il progetto 6. Conclusioni Dando risposta a una serie di domande per innovare e ottimizzare con efficacia il sistema della comunicazione per la aziendale. Possiamo pensare all’e-commerce come a una forma di comunicazione attraverso la rete, uno strumento di marketing per ottenere una maggiore reattività. In questo caso, internet rappresenta un mezzo per diffondere informazioni e dialogare con i propri interlocutori. La distribuzione di informazioni attraverso la rete comporta vantaggi in termini di velocità, possibilità di aggiornamento dei dati e dei documenti in tempo reale, abbattimento dei costi di trasporto; La potenzialità del modello individuato offre delle strategie di comunicazione per agire sul miglioramento della qualità del servizio al cliente. Dove si possono ridefinire i processi aziendali in un’ottica di customer satisfaction, agendo sull’implementazione dell'assistenza pre e post vendita e supportando l'attività commerciale con servizi più integrati per tutte le tipologie di clienti, con la consapevolezza del utilizzo dei dispositivi mobile e la multicanalità attraverso un modello di comunicazione per ricondurre in modo trasversale ad alcune tendenze già note, come la ricerca di soluzioni. Tenendo conto le caratteristiche dei consumatori di cosmetici del lusso sempre più consapevoli ed attenti non solo alla qualità del prodotto ma anche al modo in cui questo viene pubblicizzato e comunicato, particolarmente pregnante dal punto di vista della partecipazione digitale.

Design della comunicazione e E-commerce nel mercato cosmetico di lusso. Il progetto della comunicazione. Modelli strategici

PALACIOS FLECHAS, MONICA ALEXANDRA
2015/2016

Abstract

The aim of this thesis is to explore the relationship between the design of communication and eCommerce in the cosmetic luxury sector, with the aim to provide communication designers a model for analyzing and designing communications tools for the luxury marketing digital and multi-channel. The idea to develop this theme arose during elective course "Brand Strategy & Licensing", which includes an advanced training course Licensing and Brand Extension, which I attended. This course was an opportunity to start a dedicated path to the observation of the e-commerce world in the luxury sector from the point of view of communication. In the age of digital everything also it changes and especially in the world of beauty and cosmetics. The themes on which to tip my thesis is to identify the luxury trend to achieve companies' goals effectively and rapidly. We have identified the insights and new touchpoint that companies should pay particular attention to establish operational guidelines for their reporting activities. When we talk about e-commerce our thinking usually goes immediately to the Internet and the purchase is made online by credit card. This, actually, is just a small part of the ecommerce sector, which includes a set of transactions and procedures aimed at a new way of doing business. In order to outline a concrete solution to e-commerce for the cosmetics sector of luxury and improve the effectiveness and efficiency of a company through the net, I have identified five chapters as follows: 1. Art Statto: 2. Case Study 3. The instruments 4. Definition of the model 5. Communication Strategy and indication for the project 6. Conclusions By responding to a series of questions to innovate and optimize effectively the communication system for the enterprise. We can think of e-commerce as a form of communication through the network, a marketing tool to achieve greater responsiveness. In this case, the Internet is a means to disseminate information and communicate with its stakeholders. Distribution of information across the network has advantages in terms of speed, data updating possibilities and documents in real time, lower transport costs; The potential of the identified model offers communication strategies to act on improving the quality of customer service. Where you can redefine your business processes with a view to customer satisfaction, by acting on the implementation of assistance before and after sales and supporting the commercial activity with more integrated services for all types of customers, with the knowledge of the use of devices Mobile and multi-channel via a communication model to bring across the board to some trends already known, such as the search for solutions. Taking into account the characteristics of the consumers more and more aware and alert of luxury cosmetics not only to product quality but also to the way in which it is publicized and communicated, particularly pregnant from digital participation point of view.
ARC III - Scuola del Design
28-apr-2016
2015/2016
L’obiettivo di questa tesi è quello di esplorare la relazione esistente tra il design della comunicazione e l’eCommerce nel settore cosmetico del lusso, con l'obiettivo fornire ai progettisti della comunicazione un modello per analizzare ed ideare strumenti di comunicazione per il luxury marketing digitale e la multicanalità. L’idea di sviluppare questo tema è nata durante il corso facoltativo "Strategia Brand & Licensing", che comprende un corso di alta formazione Licensing & Brand Extension, al quale ho partecipato. Questo corso ha costituito l'occasione per avviare un percorso dedicato all’osservazione del mondo del e-Commerce nel settore del lusso dal punto di vista della comunicazione. Nell’era del digitale tutto cambia anche e soprattutto nel mondo della bellezza e della cosmesi. I temi su cui punta la mia tesi è identificare i trend del lusso per raggiungere l’obiettivo delle aziende con efficacia e rapidità. Ci sono individuati gli insights ed i nuovi touchpoint a cui le aziende dovranno prestare particolare attenzione per stabilire linee guida operative per le loro attività di comunicazione. Quando sentiamo parlare di e-commerce il nostro pensiero, di solito, va immediatamente a internet e all’acquisto effettuato online attraverso carta di credito. Questa, in realtà, è solo una piccola parte della filiera dell’ecommerce, che comprende un insieme di transazioni e procedure rivolte a un nuovo modo di fare business. Per poter delineare una soluzione concreta di e-commerce per il settore cosmetico del lusso e migliorare l’efficacia e l’efficienza di una azienda attraverso la rete, ho individuato in cinque capitoli le seguenti modalità: 1. Statto dell’Arte: 2. Caso Studio 3. Gli strumenti 4. Definizione del modello 5. Strategia di Comunicazione e indicazione per il progetto 6. Conclusioni Dando risposta a una serie di domande per innovare e ottimizzare con efficacia il sistema della comunicazione per la aziendale. Possiamo pensare all’e-commerce come a una forma di comunicazione attraverso la rete, uno strumento di marketing per ottenere una maggiore reattività. In questo caso, internet rappresenta un mezzo per diffondere informazioni e dialogare con i propri interlocutori. La distribuzione di informazioni attraverso la rete comporta vantaggi in termini di velocità, possibilità di aggiornamento dei dati e dei documenti in tempo reale, abbattimento dei costi di trasporto; La potenzialità del modello individuato offre delle strategie di comunicazione per agire sul miglioramento della qualità del servizio al cliente. Dove si possono ridefinire i processi aziendali in un’ottica di customer satisfaction, agendo sull’implementazione dell'assistenza pre e post vendita e supportando l'attività commerciale con servizi più integrati per tutte le tipologie di clienti, con la consapevolezza del utilizzo dei dispositivi mobile e la multicanalità attraverso un modello di comunicazione per ricondurre in modo trasversale ad alcune tendenze già note, come la ricerca di soluzioni. Tenendo conto le caratteristiche dei consumatori di cosmetici del lusso sempre più consapevoli ed attenti non solo alla qualità del prodotto ma anche al modo in cui questo viene pubblicizzato e comunicato, particolarmente pregnante dal punto di vista della partecipazione digitale.
Tesi di laurea Magistrale
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