Over the last three decades, the prevailing view of information technology strategy has been that it is a functional-level strategy that must be aligned with the firm’s chosen business strategy. During the last decade, the business infrastructure has become digital with increased interconnections among products, processes, and services. Across many firms spanning different industries and sectors, the importance of digital strategy is gradually increasing. The current business is vastly different from that of a decade ago. Continuous technological progress affects all aspects of business strategy. The digital evolution impacting organization has increased the necessity for organizational leaders to incorporate new digital capabilities into their digital business strategies. This paper uses case analysis to study the digital business strategy in China and Europe. The purpose of the study is to demonstrate the good practices of Western brands in the Chinese market through analysis of the European market and the Chinese market and through case studies. This paper analyzes how companies can adjust digital strategies for different regions by comparing the differences between European and Chinese markets. Based on the literature review of digital business strategy, this paper mainly studies four aspects. The First, we analyze the digital market in China and Europe. The second, we analyzes the digital application in China and Europe. The third, we construct the digital business strategic framework. We offer opinions and supportive arguments on digital strategy. Finally ,we takes H&M and Carrefour as examples to study their digital business strategy. Through the research, the paper concludes that different countries need different digital strategies. Although this conclusion is simple, sometimes it cannot be completely done. For example, when globalization strategies conflict with local characteristics, trade-offs are important. It is an important decision to stick to the strategy of macroeconomic globalization or to make timely adjustments. When every company start to make a new digital strategy for the new region market, you need to know what you have done is in which step of the process. You will be able to realize which part you are still missing.

Negli ultimi trent'anni, la visione prevalente della strategia si tratta di una strategia a livello funzionale che deve essere allineata con la strategia aziendale scelta dell'azienda. Durante l'ultimo decennio, l'infrastruttura aziendale è diventata digitale con maggiori interconnessioni tra prodotti, processi e servizi. Tra molte aziende sparse in diversi settori e settori, l'importanza della strategia digitale è sempre più varia. L'attività attuale è molto diversa da quella di un decennio fa. Il progresso tecnologico continuo influisce su tutti gli aspetti della strategia aziendale. L'organizzazione che influenza l'evoluzione digitale ha aumentato la necessità per i leader organizzativi di incorporare nuove funzionalità digitali nelle loro strategie di business digitale. Questo articolo utilizza l'analisi del caso per studiare la strategia commerciale digitale in Cina e in Europa. Lo scopo dello studio è dimostrare le buone pratiche dei marchi occidentali nel mercato cinese attraverso l'analisi del mercato europeo e del mercato cinese e attraverso studi di casi. Questa tesi analizza come le aziende possono adeguare le strategie digitali per le diverse regioni confrontando le differenze tra i mercati europeo e cinese. Sulla base della revisione della letteratura sulla strategia aziendale digitale, questo documento studia principalmente quattro aspetti. In primo luogo, analizziamo il mercato digitale in Cina e in Europa. Il secondo, analizziamo l'applicazione digitale in Cina e in Europa. Il terzo, costruiamo il quadro strategico del business digitale. Offriamo opinioni e argomenti di supporto sulla strategia digitale. Infine, prendiamo H & M e Carrefour come esempi per studiare la loro strategia di business digitale. Attraverso la ricerca, il documento conclude che diversi paesi hanno bisogno di diverse strategie digitali. Anche se questa conclusione è semplice ma a volte non può essere completamente eseguita. Ad esempio, quando le strategie di globalizzazione sono in conflitto con le caratteristiche locali, i compromessi sono importanti. È una decisione importante attenersi alla strategia della globalizzazione macroeconomica o apportare aggiustamenti tempestivi. Quando ogni azienda inizia a fare una nuova strategia digitale per il nuovo mercato regionale, è necessario sapere in che fase del processo sei. E di conseguenza sarai in grado di capire quale parte ti manca ancora.

Digital strategy analysis based on comparing the Chinese and European market

CHEN, YUBING
2016/2017

Abstract

Over the last three decades, the prevailing view of information technology strategy has been that it is a functional-level strategy that must be aligned with the firm’s chosen business strategy. During the last decade, the business infrastructure has become digital with increased interconnections among products, processes, and services. Across many firms spanning different industries and sectors, the importance of digital strategy is gradually increasing. The current business is vastly different from that of a decade ago. Continuous technological progress affects all aspects of business strategy. The digital evolution impacting organization has increased the necessity for organizational leaders to incorporate new digital capabilities into their digital business strategies. This paper uses case analysis to study the digital business strategy in China and Europe. The purpose of the study is to demonstrate the good practices of Western brands in the Chinese market through analysis of the European market and the Chinese market and through case studies. This paper analyzes how companies can adjust digital strategies for different regions by comparing the differences between European and Chinese markets. Based on the literature review of digital business strategy, this paper mainly studies four aspects. The First, we analyze the digital market in China and Europe. The second, we analyzes the digital application in China and Europe. The third, we construct the digital business strategic framework. We offer opinions and supportive arguments on digital strategy. Finally ,we takes H&M and Carrefour as examples to study their digital business strategy. Through the research, the paper concludes that different countries need different digital strategies. Although this conclusion is simple, sometimes it cannot be completely done. For example, when globalization strategies conflict with local characteristics, trade-offs are important. It is an important decision to stick to the strategy of macroeconomic globalization or to make timely adjustments. When every company start to make a new digital strategy for the new region market, you need to know what you have done is in which step of the process. You will be able to realize which part you are still missing.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
19-apr-2018
2016/2017
Negli ultimi trent'anni, la visione prevalente della strategia si tratta di una strategia a livello funzionale che deve essere allineata con la strategia aziendale scelta dell'azienda. Durante l'ultimo decennio, l'infrastruttura aziendale è diventata digitale con maggiori interconnessioni tra prodotti, processi e servizi. Tra molte aziende sparse in diversi settori e settori, l'importanza della strategia digitale è sempre più varia. L'attività attuale è molto diversa da quella di un decennio fa. Il progresso tecnologico continuo influisce su tutti gli aspetti della strategia aziendale. L'organizzazione che influenza l'evoluzione digitale ha aumentato la necessità per i leader organizzativi di incorporare nuove funzionalità digitali nelle loro strategie di business digitale. Questo articolo utilizza l'analisi del caso per studiare la strategia commerciale digitale in Cina e in Europa. Lo scopo dello studio è dimostrare le buone pratiche dei marchi occidentali nel mercato cinese attraverso l'analisi del mercato europeo e del mercato cinese e attraverso studi di casi. Questa tesi analizza come le aziende possono adeguare le strategie digitali per le diverse regioni confrontando le differenze tra i mercati europeo e cinese. Sulla base della revisione della letteratura sulla strategia aziendale digitale, questo documento studia principalmente quattro aspetti. In primo luogo, analizziamo il mercato digitale in Cina e in Europa. Il secondo, analizziamo l'applicazione digitale in Cina e in Europa. Il terzo, costruiamo il quadro strategico del business digitale. Offriamo opinioni e argomenti di supporto sulla strategia digitale. Infine, prendiamo H & M e Carrefour come esempi per studiare la loro strategia di business digitale. Attraverso la ricerca, il documento conclude che diversi paesi hanno bisogno di diverse strategie digitali. Anche se questa conclusione è semplice ma a volte non può essere completamente eseguita. Ad esempio, quando le strategie di globalizzazione sono in conflitto con le caratteristiche locali, i compromessi sono importanti. È una decisione importante attenersi alla strategia della globalizzazione macroeconomica o apportare aggiustamenti tempestivi. Quando ogni azienda inizia a fare una nuova strategia digitale per il nuovo mercato regionale, è necessario sapere in che fase del processo sei. E di conseguenza sarai in grado di capire quale parte ti manca ancora.
Tesi di laurea Magistrale
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