The unavoidable growth on social media makes it a unique channel for companies to reach and get in touch with their customers. However, in order to be successful on this purpose, it is necessary to develop a consistent and long-term social media strategy. While developing a social media strategy, there are several important factors to be considered. It is a fact that social media content is one of the crucial factors that forms the social media strategy and affects the success of companies on social media. The content on social media communicates and transfer meaningful information to the audience. It is essential to design content in a right and structured way in order to improve effectiveness since it is the main factor that constitutes the relationship between the company and the audience on social media. Therefore, it could be useful to have social media content category framework when companies design the content to be shared on social media pages. In the literature, there is a gap in terms of systematically analyzing the content categorization. Accordingly, the purpose of this study is to develop a comprehensive social media content category framework by using an in-depth systematic approach which combines the existing literature with an empirical analysis. With this aim, the categorization methodology which consists of three interrelated main parts is determined. Firstly, the current literature is examined to find relevant information about social media content categorization approaches. Secondly, the findings are used as inputs for the qualitative content analysis in which deductive category development approach is conducted to develop the category framework. Finally, the category framework is refined and tested in the empirical analysis part in order to obtain a final social media content category framework. The category framework consists of 7 exhaustive and mutually exclusive categories: “Brand”, “Cause”, “Education”, “Event”, “Product”, “Promotion”, and “Trivia”. This study can be useful for the companies when developing social media content strategy by offering a comprehensive content category guideline.
La crescita inevitabile sui social media lo rende un canale unico per le aziende per raggiungere e entrare in contatto con i propri clienti. Tuttavia, risulta essere necessario lo sviluppo di una strategia social media coerente, sistematica ed orientata al lungo periodo, al fine di avere successo in tale scopo. Durante lo sviluppo di una strategia per i social media, vi sono diversi fattori importanti da tenere in considerazione. È un dato di fatto che il contenuto che si pubblica rappresenta uno dei punti chiave che costituisce una strategia di social media ed incide sul successo dell’azienda in tal frangente. Il contenuto sui social media comunica e trasferisce informazioni significative al pubblico. È essenziale progettare i contenuti in modo corretto e strutturato al fine di migliorare l'efficacia poiché è il fattore principale che costituisce il rapporto tra l'azienda e il pubblico sui social media. Per tale motivo, potrebbe risultare utile avere un quadro di riferimento per la classificazione dei contenuti social che aiuti le aziende nello sviluppo dei contenuti da condividere sulle pagine social. Nella letteratura sussiste un gap per quanto riguarda come analizzare in modo sistematico la categorizzazione del contenuto. Di conseguenza, lo scopo di questo studio è quello di sviluppare un framework completo per classificare i contenuti social, attraverso l’utilizzo di un approccio sistematico ed approfondito che combina la letteratura esistente con un’analisi empirica. Con tale obiettivo, viene definita una metodologia di classificazione che consiste di tre fasi interconnesse. Prima di tutto, viene esaminata la letteratura corrente con lo scopo di trovare informazioni rilevanti riguardo le strategie di classificazione dei contenuti social. Successivamente, i risultati ottenuti vengono utilizzati come base per un’analisi qualitativa dei contenuti, nella quale viene condotta una strategia di sviluppo della classificazione di tipo deduttivo, per elaborare uno schema di classificazione. Infine, nella parte di analisi empirica, lo schema di categorizzazione viene affinato e testato al fine di ottenere il framework finale per la classificazione dei contenuti social. Tale schema è formato da 7 categorie esaustive che si escludono a vicenda, ovvero: “Brand”, “Causa”, “Educazione”, “Evento”, “Prodotto”, “Promozione” e “Trivia”. Il seguente studio può risultare essere di aiuto per le aziende durante lo sviluppo di una strategia per i contenuti social, attraverso la proposta di una linea guida esaustiva per la classificazione dei contenuti.
Development of social media content category framework : a guideline for content creation on brand pages
DEMIR, AYKUT CANER;YALCINKAYA, BUSE
2017/2018
Abstract
The unavoidable growth on social media makes it a unique channel for companies to reach and get in touch with their customers. However, in order to be successful on this purpose, it is necessary to develop a consistent and long-term social media strategy. While developing a social media strategy, there are several important factors to be considered. It is a fact that social media content is one of the crucial factors that forms the social media strategy and affects the success of companies on social media. The content on social media communicates and transfer meaningful information to the audience. It is essential to design content in a right and structured way in order to improve effectiveness since it is the main factor that constitutes the relationship between the company and the audience on social media. Therefore, it could be useful to have social media content category framework when companies design the content to be shared on social media pages. In the literature, there is a gap in terms of systematically analyzing the content categorization. Accordingly, the purpose of this study is to develop a comprehensive social media content category framework by using an in-depth systematic approach which combines the existing literature with an empirical analysis. With this aim, the categorization methodology which consists of three interrelated main parts is determined. Firstly, the current literature is examined to find relevant information about social media content categorization approaches. Secondly, the findings are used as inputs for the qualitative content analysis in which deductive category development approach is conducted to develop the category framework. Finally, the category framework is refined and tested in the empirical analysis part in order to obtain a final social media content category framework. The category framework consists of 7 exhaustive and mutually exclusive categories: “Brand”, “Cause”, “Education”, “Event”, “Product”, “Promotion”, and “Trivia”. This study can be useful for the companies when developing social media content strategy by offering a comprehensive content category guideline.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2018_07_Demir_Yalcinkaya.pdf
accessibile in internet solo dagli utenti autorizzati
Descrizione: Thesis text
Dimensione
3.98 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.98 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/141340