To study the comparative analysis on procedure of EN14363 standard benefiting over Indian railway testing standards on running behavior of semi high speed train. Choosing a new technology vehicle Train18 respecting Indian conditions to verify simulation (Software - Simpack) tests on running dynamics. The trains were modelled in Simpack using its technical parameters and characteristics of wheelset , bogie , car body. The track layout structure (broad gauge 1676mm) designed following Indian conditions with rail inclination of 1:20. The simulation tests are carried out in four different zones in dry test conditions in which operating speed and cant deficiency act as an influencing factor same as the procedure carried out by on-track tests respecting EN standards. Finally, to check the assessment quantities (Running safety, Track loading, Vibration behavior) falls within the limit values of EN standard to compare with the results of Indian testing standards. Simulations were done with focus kept on results reaching below the limit values of running safety, track loading, and ride characteristics parameters. Since it is a new technology vehicle only normal measuring methods were taken from EN14363 Standard. The results of these latter simulations showed that the vehicle would pass an authority approval process in its current configuration (designed for very safe conditions) The vehicle ride behavior results show a very low acceleration values for both lateral and vertical displacements of car-body due to high damping values

Per studiare l'analisi comparativa sulla norma EN14363 che beneficia degli standard delle prove ferroviarie indiane La scelta di un nuovo veicolo tecnologico Train18 che rispetta le condizioni indiane per verificare i test di simulazione (Software - Simpack) sulla dinamica di marcia. I treni sono stati modellati in Simpack utilizzando i suoi parametri tecnici e le caratteristiche di sale montate, carrello, carrozzeria. La struttura del tracciato (scartamento largo 1676 mm) progettata seguendo le condizioni indiane con un'inclinazione del binario di 1:20. I test di simulazione vengono eseguiti in quattro diverse zone in condizioni di test a secco. Infine, verificare che le quantità (sicurezza di marcia, caricamento del binario, comportamento alle vibrazioni) rientrino nei valori limite. Le simulazioni sono state fatte con particolare attenzione ai risultati di sicurezza, caricamento della pista e parametri delle caratteristiche di guida. Poiché si tratta di un veicolo di nuova tecnologia, dalla norma EN14363 sono stati presi solo i normali metodi di misurazione. I risultati di queste simulazioni lattiero-caseari hanno mostrato che il veicolo avrebbe superato un processo di omologazione nella sua configurazione attuale (progettato per condizioni molto sicure) I risultati del comportamento di guida del veicolo mostrano valori di accelerazione molto rapidi per spostamenti sia laterali che verticali della carrozzeria da due a valori di smorzamento elevati

How to tune Indian railway normative in order to test components of high-speed integrated system

RAVICHANDRAN, ABHISHEIK
2018/2019

Abstract

To study the comparative analysis on procedure of EN14363 standard benefiting over Indian railway testing standards on running behavior of semi high speed train. Choosing a new technology vehicle Train18 respecting Indian conditions to verify simulation (Software - Simpack) tests on running dynamics. The trains were modelled in Simpack using its technical parameters and characteristics of wheelset , bogie , car body. The track layout structure (broad gauge 1676mm) designed following Indian conditions with rail inclination of 1:20. The simulation tests are carried out in four different zones in dry test conditions in which operating speed and cant deficiency act as an influencing factor same as the procedure carried out by on-track tests respecting EN standards. Finally, to check the assessment quantities (Running safety, Track loading, Vibration behavior) falls within the limit values of EN standard to compare with the results of Indian testing standards. Simulations were done with focus kept on results reaching below the limit values of running safety, track loading, and ride characteristics parameters. Since it is a new technology vehicle only normal measuring methods were taken from EN14363 Standard. The results of these latter simulations showed that the vehicle would pass an authority approval process in its current configuration (designed for very safe conditions) The vehicle ride behavior results show a very low acceleration values for both lateral and vertical displacements of car-body due to high damping values
PICCIOLI, FABIO
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
18-dic-2019
2018/2019
Per studiare l'analisi comparativa sulla norma EN14363 che beneficia degli standard delle prove ferroviarie indiane La scelta di un nuovo veicolo tecnologico Train18 che rispetta le condizioni indiane per verificare i test di simulazione (Software - Simpack) sulla dinamica di marcia. I treni sono stati modellati in Simpack utilizzando i suoi parametri tecnici e le caratteristiche di sale montate, carrello, carrozzeria. La struttura del tracciato (scartamento largo 1676 mm) progettata seguendo le condizioni indiane con un'inclinazione del binario di 1:20. I test di simulazione vengono eseguiti in quattro diverse zone in condizioni di test a secco. Infine, verificare che le quantità (sicurezza di marcia, caricamento del binario, comportamento alle vibrazioni) rientrino nei valori limite. Le simulazioni sono state fatte con particolare attenzione ai risultati di sicurezza, caricamento della pista e parametri delle caratteristiche di guida. Poiché si tratta di un veicolo di nuova tecnologia, dalla norma EN14363 sono stati presi solo i normali metodi di misurazione. I risultati di queste simulazioni lattiero-caseari hanno mostrato che il veicolo avrebbe superato un processo di omologazione nella sua configurazione attuale (progettato per condizioni molto sicure) I risultati del comportamento di guida del veicolo mostrano valori di accelerazione molto rapidi per spostamenti sia laterali che verticali della carrozzeria da due a valori di smorzamento elevati
Tesi di laurea Magistrale
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