In this work we present a numerical method for calculating transmission loss of mufflers for internal combustion engines. We can recognize two main theoretical parts: first the implementation of a non-reflecting outlet boundary condition, then the application of decomposition theory to value transmission loss. The first part is necessary because non-reflecting otelet boundary is a very important hypothesis of decomposition theory. We analyzed lay-out of diffent mufflers with three main types of meshes: two-dimensional, wedge and three-dimensional ane we valued results of every configuration. We used the CFD software OpenFOAM during all the work.
In questo lavoro viene presentato un metodo numerico per la stima della transmission loss di silenziatori automobilistici. Si possono riconoscere due parti principali: l'implementazione della condizione di terminale anecoico per un condotto e lo sviluppo di un metodo di postprocessing basato sulla teoria della decomposizione per calcolare la transmission loss. La prima parte è utile alle seconda in quanto la condizione di uscita non riflettente è una delle ipotesi principali della teoria della decomposizione. Si sono analizzate più configurazioni di condotti di scarico con mesh bidimensionali, a spicchio e tridimensionali e si sono fatte valutazioni sui risultati ottenuti in ogni caso. Il software utilizzato per tutto il lavoro è stato OpenFOAM.
Caratterizzazione acustica di silenziatori complessi mediante analisi CFD
SALA, MATTEO
2009/2010
Abstract
In this work we present a numerical method for calculating transmission loss of mufflers for internal combustion engines. We can recognize two main theoretical parts: first the implementation of a non-reflecting outlet boundary condition, then the application of decomposition theory to value transmission loss. The first part is necessary because non-reflecting otelet boundary is a very important hypothesis of decomposition theory. We analyzed lay-out of diffent mufflers with three main types of meshes: two-dimensional, wedge and three-dimensional ane we valued results of every configuration. We used the CFD software OpenFOAM during all the work.File | Dimensione | Formato | |
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