Instagram launched a new feature in 2016 called Instagram Stories. This feature gained immediate popularity due to its characteristics and raw purpose. Being an Arab living in an Arab country in the Middle East means a lot of chaos, different political situations every day, a deeply rooted yet sensitive culture that needs some care and love, and a mentality that sometimes can be easily manipulated. This is where Instagram Stories might be useful due to its characteristics and uses. This research aims to explore and understand the power of social media influencers, more specifically the Arab influencers in the Middle East region, and study the different ways in which they use this feature: Marketing, advertising, personal experiences, daily lives, awareness, making a change, and more. Can these Arab influencers of the Middle East use their social media platform, more specifically Instagram Stories feature, to protect this culture in all its angles? and can they have a good impact on Arab citizens and their followers or will they only drive the situation to a dead-end road? It is important to find ways of directing this power to the right path that can add value to the culture and the overall situation of the Arab countries and the Arab mentalities.

Instagram ha lanciato una nuova funzionalità nel 2016 chiamata Instagram Stories. Questa caratteristica ha guadagnato popolarità immediata grazie alle sue caratteristiche e al suo scopo evidente. Essere un arabo che vive in un paese arabo in Medio Oriente significa affrontare molto caos, situazioni politiche diverse ogni giorno, una cultura profondamente radicata ma sensibile che ha bisogno di cure e amore e una mentalità che a volte può essere facilmente manipolata. È qui che le storie di Instagram potrebbero essere utili per le loro caratteristiche e usi. Questa ricerca ha lo scopo di esplorare e comprendere il potere degli influencer dei social media, in particolare degli influencer arabi nella regione del Medio Oriente, e studiare i diversi modi in cui usano questa funzione: marketing, pubblicità, esperienze personali, vita quotidiana, consapevolezza, sensibilizzazione, favorire cambiamenti e altro ancora. Questi influencer arabi del Medio Oriente possono usare le loro piattaforme di social media, in particolare le funzionalità di Instagram Stories, per proteggere questa cultura in tutti i suoi aspetti? E possono avere un buon impatto sui loro follower e sui cittadini arabi o guideranno la situazione solo su una strada senza uscita? È importante trovare il modo di indirizzare questo potere sulla retta via che possa aggiungere valore alla cultura e alla situazione generale dei paesi arabi e di mentalità araba.

Arab influencers in the Middle East region on Instagram stories

Nadery, Zina
2019/2020

Abstract

Instagram launched a new feature in 2016 called Instagram Stories. This feature gained immediate popularity due to its characteristics and raw purpose. Being an Arab living in an Arab country in the Middle East means a lot of chaos, different political situations every day, a deeply rooted yet sensitive culture that needs some care and love, and a mentality that sometimes can be easily manipulated. This is where Instagram Stories might be useful due to its characteristics and uses. This research aims to explore and understand the power of social media influencers, more specifically the Arab influencers in the Middle East region, and study the different ways in which they use this feature: Marketing, advertising, personal experiences, daily lives, awareness, making a change, and more. Can these Arab influencers of the Middle East use their social media platform, more specifically Instagram Stories feature, to protect this culture in all its angles? and can they have a good impact on Arab citizens and their followers or will they only drive the situation to a dead-end road? It is important to find ways of directing this power to the right path that can add value to the culture and the overall situation of the Arab countries and the Arab mentalities.
ARC III - Scuola del Design
24-lug-2020
2019/2020
Instagram ha lanciato una nuova funzionalità nel 2016 chiamata Instagram Stories. Questa caratteristica ha guadagnato popolarità immediata grazie alle sue caratteristiche e al suo scopo evidente. Essere un arabo che vive in un paese arabo in Medio Oriente significa affrontare molto caos, situazioni politiche diverse ogni giorno, una cultura profondamente radicata ma sensibile che ha bisogno di cure e amore e una mentalità che a volte può essere facilmente manipolata. È qui che le storie di Instagram potrebbero essere utili per le loro caratteristiche e usi. Questa ricerca ha lo scopo di esplorare e comprendere il potere degli influencer dei social media, in particolare degli influencer arabi nella regione del Medio Oriente, e studiare i diversi modi in cui usano questa funzione: marketing, pubblicità, esperienze personali, vita quotidiana, consapevolezza, sensibilizzazione, favorire cambiamenti e altro ancora. Questi influencer arabi del Medio Oriente possono usare le loro piattaforme di social media, in particolare le funzionalità di Instagram Stories, per proteggere questa cultura in tutti i suoi aspetti? E possono avere un buon impatto sui loro follower e sui cittadini arabi o guideranno la situazione solo su una strada senza uscita? È importante trovare il modo di indirizzare questo potere sulla retta via che possa aggiungere valore alla cultura e alla situazione generale dei paesi arabi e di mentalità araba.
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