The aim and scope of the project is to study and apply Life Cycle Cost Analysis (LCCA) to standard bridges with a length of ca 20 m. Eleven bridges of reinforced concrete in northern Sweden have been studied with data from BaTMan, a Swedish bridge data base. Two alternative designs with timber (Glulam) and soil-steel (SuperCor) have also been studied.
Lo scopo di questo elaborato di tesi consiste nell’analisi di diverse tipologie di ponti a campata unica, di circa 20m di luce, attraverso l’”Analisi del Costo nel Ciclo di Vita” o Life Cycle Cost Analysis (LCCA), apportando miglioramenti al metodo di analisi stesso. Sono stati studiati con tale metodologia undici ponti in cemento armato siti nel nord della Svezia anche grazie ai dati presenti nel database nazionale BaTMan (Bridge and Tunnel Management). Sono stati presi inoltre in considerazione due tipologie alternative ai ponti precedentemente analizzati: ponti in legno (glulam) e ponti in acciaio corrugato (SuperCor).
Improving transportation investment decisions through life cycle cost analysis. Comparative LCCA of bridges
DITRANI, MARCO
2010/2011
Abstract
The aim and scope of the project is to study and apply Life Cycle Cost Analysis (LCCA) to standard bridges with a length of ca 20 m. Eleven bridges of reinforced concrete in northern Sweden have been studied with data from BaTMan, a Swedish bridge data base. Two alternative designs with timber (Glulam) and soil-steel (SuperCor) have also been studied.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/24681