This study defines a design and evaluation model for brand-oriented, content-intensive websites. It is largely based on D. A. Aaker’s brand identity model. A methodology and a set of guidelines to apply during both the design and the evaluation processes are provided. The model’s aim is to reach maximum communicability of a brand’s identity throughout its website.
La ricerca definisce un modello per progettare e ispezionare i siti internet orientati alla comunicazione del brand, basato sulla teoria di brand identity definita da D. A. Aaker. Sono fornite indicazioni metodologiche e linee guida da applicare sia in fase di design sia in fase di valutazione, per garantire che un sito comunichi nel modo più efficace i tratti di identità del brand.
Brand driven web design. Linee guida per la progettazione e la valutazione di siti internet orientati alla comunicazione del brand
MERONI, STEFANO CARLO
2010/2011
Abstract
This study defines a design and evaluation model for brand-oriented, content-intensive websites. It is largely based on D. A. Aaker’s brand identity model. A methodology and a set of guidelines to apply during both the design and the evaluation processes are provided. The model’s aim is to reach maximum communicability of a brand’s identity throughout its website.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/55421