Eye trauma in combat-related injuries can be devastating. Body armor improvements incre- ase survivability from many injuries, however the face remains relatively unprotected, especially from blast and fragments. The number of physicians with significant eye trauma expertise is limited due to lack of teaching opportuni- ties and evolution of surgical techniques away from microsuturing. To provide a non-animal, non-cadaver training system, a hybrid physical/ virtual eye trauma simulation system for surgical technique learning and evaluation is being developed. It includes a silicone/polymer head with replaceable eye trauma modules with re- alistic anatomy. Position/orientation and grasp force/position of surgical instruments are mea- sured, and real time scoring and feedback methods are under development. These elements are integrated with teaching materials presented on-screen and during training scenarios via augmented reality projection.
Traumi craniofacciali e lesioni oculari sono stati un quarto di tutte le lesioni subite su campi di battaglia durante gli interventi militari.Mentre miglioramenti sui sistemi di protezione del cor- po hanno portato alla riduzione di infortuni al tronco e agli arti, la faccia e la testa rimangono relativamente vulnerabili. I sistemi di training chirurgico allo stato attuale sono molto buo- ni, tuttavia le opportunità per la cura di traumi facciali e testa sono limitati a causa di una man- canza di simulatori realistici per l’addestramento per questa particolare are del corpo. Per gli oftalmologi militari, competenze nella gestione di traumi critici come la sutura microchirurgica non sono più regolarmente effettuate negli ospedali statunitensi. Questa tesi si occupa di analizzare i requisiti necessari al fine di realizzare un simulatore per interventi chirurgici deri- vati da traumi oculari e craniofaccili. Il percorso progettuale sfrutta prototipi e le collaborazione con chirurghi per arrivare ad una soluzione finale di un simulatore completo, nelle funzioni, nella struttura e nella modalità di realizzazzione.
TrackSim : un simulatore di interventi chirurgici per traumi oculari e craniofacciali
IORINO, STEFANO
2011/2012
Abstract
Eye trauma in combat-related injuries can be devastating. Body armor improvements incre- ase survivability from many injuries, however the face remains relatively unprotected, especially from blast and fragments. The number of physicians with significant eye trauma expertise is limited due to lack of teaching opportuni- ties and evolution of surgical techniques away from microsuturing. To provide a non-animal, non-cadaver training system, a hybrid physical/ virtual eye trauma simulation system for surgical technique learning and evaluation is being developed. It includes a silicone/polymer head with replaceable eye trauma modules with re- alistic anatomy. Position/orientation and grasp force/position of surgical instruments are mea- sured, and real time scoring and feedback methods are under development. These elements are integrated with teaching materials presented on-screen and during training scenarios via augmented reality projection.File | Dimensione | Formato | |
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