The goal of my thesis is to highlight some viral marketing strategies and techniques, typical of today’s culture, that brought in a new way of considering communication. This is a new unconventional marketing style that got a foothold with the internet revolution. In the 2.0 internet era, online information is spread through search engines and Google is the major point of reference. Viral marketing develops inside converge culture, where the advanced systems of cross-media and trans-media develop and increase through different media. In this context, the key-role played by users stands out. Users are involved to take an active part into the new communication process, promoting viral marketing.
Questo progetto di tesi ha lo scopo di far emergere alcune strategie e tecniche di marketing virale tipiche della cultura odierna, che hanno portato a un nuovo modo di fare comunicazione. Si tratta di una nuova forma di marketing non convenzionale che ha preso sempre più piede con l’avvento di internet. Nell’era del web 2.0 le informazioni online sono veicolate attraverso i motori di ricerca e Google rappresenta il maggiore punto di riferimento. Il marketing virale si sviluppa nel contesto della cultura convergente, in cui i sistemi evoluti della crossmedialità e trasmedialità si sviluppano e si arricchiscono attraversando più media. In questo contesto emerge il ruolo chiave svolto dagli utenti, che sono coinvolti a partecipare attivamente al nuovo processo comunicativo, favorendo il marketing virale.
La quinta era. Veloce, visiva, virale
SANTOMASI, GIOVANNI
2012/2013
Abstract
The goal of my thesis is to highlight some viral marketing strategies and techniques, typical of today’s culture, that brought in a new way of considering communication. This is a new unconventional marketing style that got a foothold with the internet revolution. In the 2.0 internet era, online information is spread through search engines and Google is the major point of reference. Viral marketing develops inside converge culture, where the advanced systems of cross-media and trans-media develop and increase through different media. In this context, the key-role played by users stands out. Users are involved to take an active part into the new communication process, promoting viral marketing.File | Dimensione | Formato | |
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