Abstract The thesis is a competition of designing a secondary school in Benga, Malawi. Benga is in east of Malawi near the Malawi lake. Through the analysis of climatic conditions, vernacular architecture, and social habits, it introduces a secondary school, with concentration on water management, waste management and passive strategies. Likewise, it identifies natural and available local resources as potentials for the development of a sustainable model of building. The project proposes a multilayered envelope solution for roof and walls using local materials, an optimal window to wall ratio that guarantees internal natural lightning while minimizing solar gains and a designed ventilation system to achieve maximum internal comfort. Considering lack of portable water and lack of cooking gas, the project proposes water management and waste management systems by using natural resources. The thesis document explains step by step the research, modeling, and processing of the results to obtain measurable data that can help identifying an enhancement in the use of resources and comfort for inhabitants.
Astratto La tesi è un concorso per la progettazione di una scuola secondaria a Benga, Malawi. Benga si trova a est del Malawi, vicino al lago Malawi. Attraverso l'analisi delle condizioni climatiche, dell'architettura vernacolare e delle abitudini sociali, introduce una scuola secondaria, con focus su gestione delle acque, gestione dei rifiuti e strategie passive. Allo stesso modo, identifica le risorse locali naturali e disponibili come potenziali per lo sviluppo di un modello di costruzione sostenibile. Il progetto propone una soluzione di involucro multistrato per tetto e pareti utilizzando materiali locali, un rapporto ottimale tra finestra e parete che garantisce un'illuminazione naturale interna riducendo al minimo i guadagni solari e un sistema di ventilazione progettato per ottenere il massimo comfort interno. Considerando la mancanza di acqua portatile e la mancanza di gas da cucina, il progetto propone sistemi di gestione dell'acqua e di gestione dei rifiuti utilizzando le risorse naturali. Il documento di tesi spiega passo dopo passo la ricerca, la modellizzazione e l'elaborazione dei risultati per ottenere dati misurabili che possono aiutare a identificare un miglioramento nell'uso delle risorse e nel comfort per gli abitanti.
Cycle of education and life. Design a secondry school and optimization of water and waste management in Benga, Malawi, Africa
RAEESI, PARISA
2020/2021
Abstract
Abstract The thesis is a competition of designing a secondary school in Benga, Malawi. Benga is in east of Malawi near the Malawi lake. Through the analysis of climatic conditions, vernacular architecture, and social habits, it introduces a secondary school, with concentration on water management, waste management and passive strategies. Likewise, it identifies natural and available local resources as potentials for the development of a sustainable model of building. The project proposes a multilayered envelope solution for roof and walls using local materials, an optimal window to wall ratio that guarantees internal natural lightning while minimizing solar gains and a designed ventilation system to achieve maximum internal comfort. Considering lack of portable water and lack of cooking gas, the project proposes water management and waste management systems by using natural resources. The thesis document explains step by step the research, modeling, and processing of the results to obtain measurable data that can help identifying an enhancement in the use of resources and comfort for inhabitants.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Cycle of Education and Life.pdf
accessibile in internet per tutti
Dimensione
17.65 MB
Formato
Adobe PDF
|
17.65 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Cycle of Education and Life - A3.pdf
accessibile in internet per tutti
Dimensione
897.54 kB
Formato
Adobe PDF
|
897.54 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/186721