LIMES is presented as the outcome of research and interpretation of a UNESCO world heritage site in Lalibela, Ethiopia. Marvelous and phenomenal in scale and architectural achievement, the 11 Churches form part of a complex which garners pilgrims, travelers and locals wanting to immerse themselves in the wonder of this site which visualizes architecture as sculpture. This research project seeks to explore the significance of an architecture which engages a deeper human connection with sacred spaces. As a museum and first point of contact for the complex, LIMES serves to aid in the overall experiential quality and understanding of the site. Born from the process of carving stone, this architectural project positions itself on a subterranean level, hidden from plain sight. It celebrates atmospheric qualities of space, that being material, tactility of surfaces, light, Intimacy of rooms, permanence of material, mass, void and the presence of culture and spiritual practices. Together, The Rock-Hewn Churches and LIMES evoke an awareness of one’s position on this earth. There is an intrinsic comprehension of time, what has passed and the many years to follow.

LIMES è presentato come il risultato della ricerca e dell'interpretazione di un sito del patrimonio mondiale dell'UNESCO a Lalibela, in Etiopia. Meravigliose e fenomenali per scala e realizzazione architettonica, le 11 Chiese fanno parte di un complesso che raccoglie pellegrini, viaggiatori e gente del posto che vogliono immergersi nella meraviglia di questo sito che visualizza l'architettura come scultura. Questo progetto di ricerca cerca di esplorare il significato di un'architettura che impegna una connessione umana più profonda con gli spazi sacri. Come museo e primo punto di contatto per il complesso, LIMES serve ad aiutare nella qualità esperienziale complessiva e nella comprensione del sito. Nato dal processo di intaglio della pietra, questo progetto architettonico si posiziona su un livello sotterraneo, nascosto alla vista. Celebra le qualità atmosferiche dello spazio, cioè la materia, la tattilità delle superfici, la luce, l'intimità delle stanze, la permanenza della materia, la massa, il vuoto e la presenza di cultura e pratiche spirituali. Insieme, Le chiese rupestri e LIMES evocano la consapevolezza della propria posizione su questa terra. C'è una comprensione intrinseca del tempo, di ciò che è passato e dei tanti anni a seguire.

LIMES - Lalibela Interpretation Museum and Ethiopian Sanctuary. A research and interpretation project

Mako, Tshegofatso
2020/2021

Abstract

LIMES is presented as the outcome of research and interpretation of a UNESCO world heritage site in Lalibela, Ethiopia. Marvelous and phenomenal in scale and architectural achievement, the 11 Churches form part of a complex which garners pilgrims, travelers and locals wanting to immerse themselves in the wonder of this site which visualizes architecture as sculpture. This research project seeks to explore the significance of an architecture which engages a deeper human connection with sacred spaces. As a museum and first point of contact for the complex, LIMES serves to aid in the overall experiential quality and understanding of the site. Born from the process of carving stone, this architectural project positions itself on a subterranean level, hidden from plain sight. It celebrates atmospheric qualities of space, that being material, tactility of surfaces, light, Intimacy of rooms, permanence of material, mass, void and the presence of culture and spiritual practices. Together, The Rock-Hewn Churches and LIMES evoke an awareness of one’s position on this earth. There is an intrinsic comprehension of time, what has passed and the many years to follow.
GHIRARDINI, SARA
ARC I - Scuola di Architettura Urbanistica Ingegneria delle Costruzioni
28-apr-2022
2020/2021
LIMES è presentato come il risultato della ricerca e dell'interpretazione di un sito del patrimonio mondiale dell'UNESCO a Lalibela, in Etiopia. Meravigliose e fenomenali per scala e realizzazione architettonica, le 11 Chiese fanno parte di un complesso che raccoglie pellegrini, viaggiatori e gente del posto che vogliono immergersi nella meraviglia di questo sito che visualizza l'architettura come scultura. Questo progetto di ricerca cerca di esplorare il significato di un'architettura che impegna una connessione umana più profonda con gli spazi sacri. Come museo e primo punto di contatto per il complesso, LIMES serve ad aiutare nella qualità esperienziale complessiva e nella comprensione del sito. Nato dal processo di intaglio della pietra, questo progetto architettonico si posiziona su un livello sotterraneo, nascosto alla vista. Celebra le qualità atmosferiche dello spazio, cioè la materia, la tattilità delle superfici, la luce, l'intimità delle stanze, la permanenza della materia, la massa, il vuoto e la presenza di cultura e pratiche spirituali. Insieme, Le chiese rupestri e LIMES evocano la consapevolezza della propria posizione su questa terra. C'è una comprensione intrinseca del tempo, di ciò che è passato e dei tanti anni a seguire.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/186210